• Yleiset ostoehdot - Suomi

    Leo's & HopLop OY

    1. JOHDANTO
    1.1 Näitä yleisiä ostoehtoja (jäljempänä ”ehdot”) sovelletaan, kun sinä (jäljempänä ”sinä”, ”sinun” tai ”sinua”) varaat ja ostat palveluja ja tuotteita Leo`s HopLop Oy:ltä.
    1.2 Leo’s HopLop Oy on leikkimaaketju, jolla on toimintaa Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Norjassa ja Saksassa sekä emoyhtiö Ruotsissa. Teet sopimuksen paikallisen Leo`s HopLop Oy -yrityksen kanssa maassa, jossa ostat meiltä palveluja ja tuotteita (jäljempänä ”myyntimaa”). Jos ostat meiltä palveluja tai tuotteita Suomessa, ostat nämä palvelut tai tuotteet suomalaiselta yritykseltämme: Leos HopLop OY, yritystunnus FI 2006043-0, Silkkitehtaantie 5G, 01300 Vantaa. Näissä ehdoissa sanoilla ”me”, ”meitä” tai ”meidän” viitataan paikalliseen Leo`s HopLop -yritykseen, jonka kanssa teet sopimuksen.
    1.3 Näitä ehtoja sovelletaan, kun ostat meiltä palveluja ja tuotteita kuluttajan ominaisuudessa. Myymme myös tiettyjä palveluja (nykyisellään vain ryhmävarauksia jäljempänä olevan kohdan 6 mukaisesti) kouluille, yrityksille ja muille oikeushenkilöille, jolloin ehdoissa mainittujen sanojen ”sinä”, ”sinun”, tai ”sinua” katsotaan sisältävän myös edustamasi oikeushenkilön. Tällaisessa tapauksessa vakuutat, että sinulla on oikeus toimia oikeushenkilön puolesta ja ymmärrät, että nämä ehdot sitovat oikeushenkilöä.
    1.4 Mikäli (ostaessasi meiltä palveluja ja tuotteita kuluttajan ominaisuudessa) tietyn myyntimaan velvoittava kuluttajalainsäädäntö sisältää säännöksiä, jotka ovat sinulle suotuisammat kuin näissä ehdoissa määritetyt, sovelletaan kyseistä velvoittavaa kuluttajalainsäädäntöä.
    1.5 Näitä ehtoja sovelletaan ostoksiin puistoissamme sekä etäostoksiin verkkosivustomme verkkokaupassa tai sovelluksessamme (”verkkokauppa”). Tehdessäsi ostoksia verkkokaupassamme sinun on erityisesti hyväksyttävä nämä ehdot, jotka sisältävät tiettyjä peruuttamisoikeutta koskevia erityissääntöjä jne. jäljempänä esitetyllä tavalla.

    2. PALVELUMME JA TUOTTEEMME
    2.1 Tarjoamme erilaisia palveluja ja tuotteita sinulle leikkimaan vierailijana ja verkkokauppamme asiakkaana. Näitä palveluja ja tuotteita ovat esimerkiksi:
    2.1.1 Pääsyliput puistoihin: Voit varata ja ostaa yksittäisiä pääsylippuja puistoihin itsellesi ja mukana seuraaville lapsille varaamalla pääsyliput verkkokaupasta tai suoraan puistoista.
    2.1.2 Lipputuotteet: Tarjoamme erilaisia mahdollisuuksia ostaa puistovierailun etukäteen vuosipassin, kausipassin, perhekortin, lahjakortin, sarjalippujen jne. muodossa. Lipputuotteisiin sovelletaan erityissääntöjä jäljempänä olevan kohdan 5 mukaisesti.
    2.1.3 Ryhmävaraukset: Tarjoamme mahdollisuuden varata vierailun puistoihin isommille lapsiryhmille etukäteen. Ryhmävarauksiin sovelletaan erityissääntöjä jäljempänä olevan kohdan 6 mukaisesti.
    2.1.4 Synttärivaraukset: Tarjoamme mahdollisuuden varata synttärivarauksen puistoihin etukäteen. Synttärivarauksiin sovelletaan erityissääntöjä jäljempänä olevan kohdan 7 mukaisesti.
    2.1.5 Sports Kidz, Leo’s Summer Camp ja Leo’s Winter Camp: Tarjoamme erikoiskursseja, jotka ovat aktiviteettipaketteja, joissa lapset pääsevät kokeilemaan erilaisia urheiluaktiviteetteja tiettyinä ajankohtina tai tietyn ajanjakson aikana. Vuoden aikana tarjoamme Leo’s Sport Kidz -palvelua. Se koostuu kursseista, joilla on useita ennalta määrättyjä kurssijaksoja (yleensä 8–10 kertaa leikkimaasta riippuen). Kesäloman aikana tarjoamme nelipäiväisen Leo’s Summer Camp -kesäleirimme, ja talvella vastaavasti Leo’s Winter Camp -leirin. Näihin kursseihin sovelletaan erityissääntöjä jäljempänä olevan kohdan 8 mukaisesti.
    2.1.6 Ruokien ja juomien sekä kauppatavaroiden kuten vaatteiden, reppujen, mukien jne. myynti
    2.1.7 Voidaksesi varata ja ostaa joitakin palvelujamme sinun on liityttävä Leo`s & HopLop Family – jäseneksi ja avattava samassa yhteydessä Leo`s &HopLop Family -tili, katso jäljempänä kohta 3.
    2.1.8 Leikkisäännöt koskevat kaikkia varauksia.

    3. LEO’S & HOPLOP FAMILY -JÄSENYYS
    3.1 Nämä erityisehdot koskevat Leo`s & HopLop Family – jäsenyyttä. Liittyessäsi Leo`s &HopLop Family -jäseneksi avaat samalla Leo`s & HopLop Family -tilin. Se, mitä jäljempänä mainitaan Leo`s & HopLop Family – jäsenyydestä, koskee myös Leo`s & HopLop Family -tiliäsi.
    3.2 Rekisteröityessäsi Leo`s & HopLop Family -jäseneksi sinun on hyväksyttävä nämä ehdot mukaan lukien jäljempänä tässä kohdassa 3 mainitut Leo`s & HopLop Familyä koskevat erityisehdot. Jäsenyyden rekisteröinti voidaan tehdä ilman ostoa tai oston yhteydessä.
    3.3 Rekisteröitymisen yhteydessä sinun on ilmoitettava nimesi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi sekä muut yhteystiedot, joita saatamme pyytää ajoittain. Käsittelemme henkilötietojasi tietosuojakäytäntömme mukaisesti, ks. https://www.leosleikkimaa.fi/tietoa-leos-leikkimaasta/yksityisyys-ja-tietosuoja/.
    3.4 Jäsenyys on henkilökohtainen ja maksuton. Rekisteröityäksesi jäseneksi sinun on oltava vähintään 18-vuotias.
    3.5 Jäsenenä sinulla on mahdollisuus yhdistää lapsesi Leo`s & HopLop Family -tiliisi. Kaikki yhteydenpito tapahtuu sinun kanssasi eli huoltajan kanssa.
    3.6 Varaamme itsellemme oikeuden muuttaa jäsenehtojamme aika ajoin. Muutos tulee voimaan, kun siitä on ilmoitettu osoitteessa www.leosleikkimaa.fi/kayttoehdot.
    3.7 Voit irtisanoa jäsenyytesi milloin tahansa lähettämällä sähköpostia asiakaspalveluumme osoitteeseen hello@leoshoplop.fi.
    3.8 Meillä on oikeus irtisanoa jäsenyytesi (a) välittömästi, jos meillä on perusteltu syy olettaa, ettet noudata näitä ehtoja tai muutoin väärinkäytät palvelujamme tai (b) milloin tahansa ilman syytä yhden (1) kuukauden irtisanomisajalla.
    3.9 Liittyessäsi Leo`s & HopLop Family -jäseneksi sinulla on mahdollisuus saada uutisia ja tarjouksia meiltä ja kumppaneiltamme sekä muita jäsenpostituksia sähköpostitse ja tekstiviestillä. Voit myös kieltäytyä vastaanottamasta tällaisia jäsenpostituksia. Jäsenpostitukset ovat yksilöityjä ja ne räätälöidään sinulle ostotottumuksiasi analysoimalla. Lisätietoja siitä, miten käsittelemme henkilötietojasi, mukaan lukien tietoa jäsenpostitusten hyväksymisestä tai niistä kieltäytymisestä, on tietosuojakäytännössämme, ks. https://www.leosleikkimaa.fi/tietoa-leos-leikkimaasta/yksityisyys-ja-tietosuoja/.

    4. YLEISTÄ TIETOA PALVELUJEN JA TUOTTEIDEN VARAUKSISTA JA OSTOISTA
    4.1 Osa palveluistamme ja tuotteistamme on varattavissa ja ostettavissa vain verkkokaupasta, kun taas muita palveluja ja tuotteita voi ostaa leikkimaasta. Verkkokaupassa ja puistoissa näet, mitä palveluja ja tuotteita on varattavissa ja ostettavissa.
    4.2 Pääsyliput puistoihin voi ostaa verkkokaupasta tai puistosta. Jos ostat pääsylipun verkkokaupasta, sinulle varataan paikka maksetulla varauksella.
    4.3 Joihinkin palveluihin liittyy varauksia koskevia erityissääntöjä jäljempänä esitetyllä tavalla.
    4.4 Normaalin varauksen enimmäisosallistujamäärä on 10 lasta ja 6 aikuista. Ryhmävarauksiin, synttärivarauksiin sekä Sports Kidz- ja Summer Camp -kursseihimme sovelletaan osallistujamäärää koskevia erityissääntöjä, ks. jäljempänä.
    4.5 Kaikkien osallistujien iästä riippumatta tulee ilmoittautua vierailun yhteydessä puiston vastaanottoon/kassalle ennen leikkiajan alkamista.
    4.6 Lippuja ei voi ostaa vain aikuisille. Aikuiset eivät saa myöskään vierailla leikkimaassa ilman lapsia.
    4.7 Puistoissa on rajoitettu määrä asiakaspaikkoja ja asiakaspaikkojen määrä vaihtelee puiston mukaan. Jos et ole varannut paikkoja kaikille osallistujille, kaikille kävijöille ei välttämättä ole vapaita paikkoja. Tällöin saatamme joutua epäämään pääsyn joiltakin vierailijoilta. Emme ole velvollisia maksamaan hyvitystä, jos osallistujilta evätään pääsy, koska he eivät ole ilmoittautuneet etukäteen.
    4.8 Varauksen yhteydessä on valittava puisto, henkilömäärä, päivämäärä ja kellonaika. Varaus sisältää rajoitetun leikkiajan valitsemassasi puistossa valitsemanasi ajankohtana alkaen sisäänkirjautumisajasta, joka näkyy varauksen yhteydessä ja sinulle sähköpostitse lähetetyssä varausvahvistuksessa.
    4.9 Kun varausvahvistuksessa on ilmoitettu tietty aika varauksen alkamiselle (saapumisaika), varaus on voimassa tunnin ajan saapumisajasta, joka on rekisteröity varausvahvistuksessa. Sen jälkeen varatut paikat ovat muiden varattavissa. Myöhäinen saapuminen ei pidennä leikkiaikaa, vaan aika päättyy varausvahvistuksessa ilmoitetun varausjakson lopussa (varauksen päättymisaika).
    4.10 Voit muuttaa tai siirtää ennakkoon maksettua leikkiajanvarausta kirjautumalla Leo’s &HopLop Family -tilillesi, kun teet siirron viimeistään yhtä (1) tuntia ennen kuin leikkiaikasi alkaa. Muutos ja siirto voidaan tehdä enintään neljätoista (14) vuorokautta alkuperäisen maksetun lipun ja leikkiajan päivämäärästä samanhintaisiin tai halvempiin palvelutuotteisiin. Muuttaessasi varausta halvempaan palvelutuotteeseen erotusta ei hyvitetä. Muutoksen tekemisen edellytyksenä on, että varaustilanne mahdollistaa muutosten tekemisen.
    4.11 Tapahtuma- ja pääsylippujen varauksen voi perua, kunnes maksu on suoritettu. Kun maksu on suoritettu, ostoksesi sitoo sinua, eikä suoritettua maksua palauteta, ellei jäljempänä olevan kohdan 11 mukaista peruuttamisoikeutta ole. Tarjoamme sinulle kuitenkin oikeuden muuttaa maksettua lippuasi ja varattua leikkiaikaa edellä olevan kohdan 4.10 mukaisesti.

    5. LIPPUTUOTTEITA KOSKEVAT ERITYISSÄÄNNÖT
    5.1 Lipputuotteisiin sovelletaan tässä kohdassa 5 määritettyjä erityisehtoja sen lisäksi, mitä ehdoissa muutoin mainitaan. Muita lipputuotteiden erityisehtoja ja tietoja voidaan julkaista myös verkkokaupassa tai puistossa ryhmävarausten yhteydessä. Tässä kohdassa 5 ”lipputuotteella” tarkoitetaan mitä tahansa sarjalippuja, passia, kampanjoita tai lahjakorttia, joita voi ostaa verkkokaupasta, kuten vuosi- ja kausipassia.
    5.2 Ostaessasi lipputuotteita itsellesi asiakkaana sinusta tulee automaattisesti Leo’s & HopLop Family -jäsen. Ostaessasi sarjalippuja tai lahjakortin lahjaksi sinun ei kuitenkaan tarvitse olla jäsenemme ostoksen tekemiseksi, mutta lahjakortin saajan on oltava Leo`s & HopLop Family -jäsen tai liityttävä jäseneksi voidakseen käyttää lahjakortin.
    5.3 Kunkin lipputuotteen hinta ilmoitetaan verkkokaupassa ostohetkellä voimassa olevien hintojen mukaisesti.
    5.4 Lipputuotteita voi käyttää maksuvälineenä puistossa vieraillessa ja/tai maksuvälineenä tuotteiden ostamiseen puistossa kunkin lipputuotteen osalta määritellyllä tavalla.
    5.5 Kullekin lipputuotteelle on omat erityissäännöt ja ehdot, jotka ilmoitetaan ja määritellään ostohetkellä.
    5.6 Lipputuote on voimassa tietyn ajan ostohetkestä verkkokaupassa. Voimassaoloaika vaihtelee lipputuotteiden mukaan ja se on määritelty kunkin lipputuotteen tuotetiedoissa oston yhteydessä. Voimassaoloajan umpeutuessa lipputuotteen voimassaolo lakkaa, vaikka et olisi käyttänyt sitä. Käyttämättömiä lipputuotteita ei osteta takaisin. Sarjalippujen ja lahjakorttien voimassaoloaika on määritelty kuitissa. Se määrittää, onko voimassaoloaika kulunut umpeen vai ei.
    5.7 Tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden päivittää ostamansa pääsyliput kausi- tai vuosipassiksi. Päivityksen suorittamiseksi asiakkaan on tehtävä pyyntö samana päivänä, jolloin leikkiaika on, ja ilmoitettava toiveensa täyttämällä seuraava lomake: https://form.jotform.com/231872788209064. Ostaessaan pääsylippuja kassalla asiakkaan tulee tehdä pyyntönsä ennen leikkiajan päättymistä. Kun pyyntö on tehty ja henkilökuntamme on käsitellyt sen ja päivitys on tehty, palautamme rahat alkuperäisestä pääsylipusta.
    5.8 Lipputuotteet käyvät maksuvälineenä siinä myyntimaassa, jossa ne on hankittu.
    5.9 Passituotteet (kuten vuosi- ja kausikortit) ovat henkilökohtaisia ja voimassa kaikissa myyntimaan puistoissa. Passi rekisteröidään puistoon, jonka käyttäjä on valinnut suosikkipuistokseen Family-tilillään. Passiin liitetään lapsen nimi ja ikä sekä vanhemman nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Lisäksi käyttäjän on ladattava lapsen kasvokuva Leo’s & HopLop Family -tilille, jotta voimme tunnistaa lapsen, johon passituote on liitetty, tuotteen voimassaoloajan loppuun asti. Voit varata yhden (1) leikkiajanvarauksen ilman valokuvan lataamista, mutta sen jälkeen valokuvan lataaminen on pakollista. Valokuvan tarkistus tehdään puistossa, ja pidätämme oikeuden poistaa ja pyytää uutta valokuvaa, jos lasta ei voida tunnistaa. Passiin liitetty lapsen valokuva poistetaan automaattisesti viimeistään seitsemän (7) päivän kuluttua tuotteen voimassaolon päättymisestä.
    5.10 Jos puisto, jossa passituote on rekisteröity, joudutaan eri syistä sulkemaan yli seitsemäksi (7) vuorokaudeksi, passituotteen voimassaoloaikaa pidennetään kiinniolopäivien lukumäärällä. Kortin voimassaolon pidennys tapahtuu automaattisesti, kun puisto avataan uudelleen.
    5.11 Lipputuotteet tilataan verkkokaupassa lisäämällä tuotteita ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassalla. Sitova myyntisopimus syntyy, kun vahvistat ostoksen ja maksat lipputuotteen. Oston jälkeen lähetämme oston yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen vahvistusviestin, joka sisältää maksamasi lipputuotteet ja niihin liittyvät QR-koodit. Voit esittää lippusi digitaalisessa muodossa puiston sisääntulon lippukassalla. Halutessasi voit myös tulostaa lippusi. Ostetut lipputuotteet ovat saatavilla myös Leo`s & HopLop Family -tilisi kautta tai ostohetkellä antamasi sähköpostiosoitteen kautta. Jos et ole saanut digitaalisesti toimitettavia lipputuotteitasi yhden (1) vuorokauden kuluessa maksusta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen hello@leoshoplop.fi.
    5.12 Pyydämme huomioimaan, että kun lahjakorttiin on ladattu tietty rahamäärä, tätä lahjakorttia voidaan aina käyttää lahjakorttiin ladattuun vierailumäärään saakka riippumatta mahdollisista myöhemmistä hinnankorotuksista. Voit halutessasi käyttää lahjakorttiasi puistovierailuihin tai ostaa tuotteita verkkokaupastamme tai puistoistamme. Huomaa kuitenkin, että jos päätät ostaa tuotteita, yksi sisäänpääsy (tai useita riippuen siitä, millä summalla ostat tuotteita) kulutetaan, joten sinun on ostettava muita tuotteita kulutetusta sisäänpääsystä/kulutetuista sisäänpääsyistä jäljelle jäävän määrän edestä.

    6. RYHMÄVARAUKSIA KOSKEVAT ERITYISSÄÄNNÖT
    6.1 Ryhmävarauksiin sovelletaan tässä kohdassa 6 määritettyjä erityisehtoja sen lisäksi, mitä ehdoissa muutoin mainitaan. Muita erityisehtoja ja tietoja voidaan julkaista myös verkkokaupassa tai leikkimaassa ryhmävarausten yhteydessä.
    6.2 Ryhmävarausten varaaminen ja ostaminen edellyttää Leo’s & HopLop Family -jäsenyyttä.
    6.3 Edellytys alennettuun hintaan ryhmävarauksista on, että varaus tehdään etukäteen. Varauksen voi tehdä verkkokaupassa tai puistossa. Varaus verkkokaupassa on tehtävä vähintään viisi (5) vuorokautta ennen suunniteltua vierailua. Varauksen voi tehdä myös lyhyemmällä aikavälillä kunkin leikkimaan saatavuuden ja henkilöstömäärän mukaan.
    6.4 Ryhmävaraukseen vaaditaan vähimmäisosallistujamäärä, joka on yleensä 11 lasta (poikkeuksen muodostavat koulujen tekemät ryhmävaraukset, jotka eivät edellytä vähimmäisosallistujamäärää, mutta vaativat erityisen tilauksen kyseisen koulun tilausmenettelyjen mukaisesti). Lasten enimmäismäärä riippuu kunkin puiston säännöistä koskien vierailijoiden enimmäismäärää. Verkkokaupassa tehtävissä varauksissa ryhmävaraukseen sovelletaan 50 lapsen enimmäismäärää. Ryhmävarauksia yli 50 lapsen ryhmille voi varata sähköpostitse hello@leoshoplop.fi.
    6.5 Jos ryhmävarauksen edellytykset täyttyvät, ryhmävarauksesta tarjotaan alennettua hintaa suhteessa normaaliin pääsylipun hintaan. Ryhmävarauksen hinta riippuu varattavan ryhmän tyypistä ja se määritellään varauksen yhteydessä. Alennusta ei voi yhdistää muihin mahdollisiin kampanja-alennuksiin. Kunkin leikkimaan kulloinkin voimassa olevat hinnat on ilmoitettu verkkokaupassa. Alennuksen saamiseksi vierailulla on oltava paikalla ilmoitettu määrä osallistujia ja koko ryhmän on saavuttava paikalle samaan aikaan. Mikäli henkilömäärä on pienempi kuin ryhmävarauksessa, varaamme itsellemme oikeuden muuttaa ryhmävarauksen hintaa muuttamalla alennusta. Hinnoittelu- ja alennusperiaatteet voivat vaihdella leikkimaan mukaan.
    6.6 Peruutuksen voi tehdä Leo`s & HopLop Family -jäsen sivuilla viimeistään viisi (5) vuorokautta ennen vierailua. Jos peruutus tapahtuu myöhemmin, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä kyseiseen leikkimaahan, joka voi suostua peruutukseen, muttei ole velvoitettu suostumaan siihen.
    6.7 Varausta voi muuttaa Leo`s & HopLop Family -jäsensivuilla viimeistään viisi (5) vuorokautta ennen vierailua. Jos varausta muutetaan myöhemmin, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä kyseiseen leikkimaahan. Huomaa, että varauksen muuttaminen edellyttää, että toivottu uusi aika on saatavilla. Huomaa myös, että ajan muuttaminen voi merkitä hinnanmuutosta.
    6.8 Maksu vierailusta suoritetaan puistossa vierailun alkaessa. Jos maksu halutaan sen sijaan suorittaa laskulla, laskutus voidaan tehdä jälkikäteen, jolloin peritään laskutuslisä (joka on nykyisellään Suomessa 10 euroa). Valitse tämä maksutapa verkkokaupassa ja ilmoita laskutusta varten pyydetyt tiedot. Varaamme itsellemme oikeuden vaatia henkilötodistuksen esittämistä ja kieltäytyä maksusta laskua vastaan ilman perustelua.
    6.9 Vierailulla on oltava mukana vähintään yksi aikuinen (valvoja) 15 lasta kohti. Valvoja vastaa lapsista vierailun aikana.
    6.10 Ryhmävaraus sisältää rajallisen leikkiajan (yleensä neljä tuntia), ellei kanssamme ole toisin erikseen sovittu. Leikkiaika alkaa varauksen yhteydessä ilmoitetusta alkamisajasta (päivämäärä ja kellonaika). Jos tietty huone tai alue on varattu, kyseisen huoneen tai alueen ryhmävaraus on voimassa varauksen yhteydessä ilmoitettuna leikkiaikana. Saatamme joutua vaihtamaan huonetta tai aluetta, jos siihen on erityisiä syitä.

    7. SYNTTÄRIVARAUKSIA KOSKEVAT ERITYISSÄÄNNÖT
    7.1 Synttärivarauksiin sovelletaan tässä kohdassa 7 määritettyjä erityisehtoja sen lisäksi, mitä ehdoissa muutoin mainitaan. Muita erityisehtoja ja tietoja voidaan julkaista myös verkkokaupassa tai leikkimaassa synttärivarausten yhteydessä.
    7.2 Synttärivarausten varaaminen ja ostaminen edellyttää Leo’s & HopLop Family -jäsenyyttä.
    7.3 Synttärivarausten yhteydessä peritään maksu osallistuvien lasten puistovierailusta sekä synttärikutsujen yhteydessä tarjoamistamme lisäpalveluista. Hinta ilmoitetaan verkkokaupassa tai puistossa varauksen tekemisen yhteydessä.
    7.4 Osallistuvien lasten lukumäärä, ruoka- ja juomavalinnat sekä muut palvelut tulee vahvistaa Leo`s & HopLop Family -jäsensivuilla viimeistään viisi (5) vuorokautta ennen vierailua.
    7.5 Muutokset varattuun päivään tai kellonaikaan tai varattuun huoneeseen voidaan tehdä viimeistään kaksi (2) viikkoa ennen varattua vierailua. Muutokset lasten lukumäärään tai lisävalintoihin voidaan tehdä viimeistään viisi (5) vuorokautta ennen suunniteltua vierailua. Muutoksia voidaan tehdä, mikäli varaustilanne sallii muutokset eli haluttu uusi aika ja huone ovat saatavilla. Sairaustapauksiin sovelletaan kohdassa 7.7 määritettyjä sääntöjä koskien osallistujien vähimmäismäärää ja kohdassa 7.9 määritettyjä sääntöjä koskien maksuja.
    7.6 Synttärivarauksen voi peruuttaa Leo`s & HopLop Family -jäsensivuilla viimeistään neljätoista (14) vuorokautta ennen suunniteltua vierailua. Jos haluat peruuttaa synttärivarauksen myöhemmin, sinun tulee ottaa yhteyttä suoraan kyseiseen leikkimaahan. Peruutuksia ei voi tehdä myöhemmin kuin 48 tuntia ennen suunniteltua vierailua.
    7.7 Synttärivaraukseen vaaditaan vähimmäisosallistujamäärä, joka vaihtelee sen mukaan, osuuko vierailu arkipäivälle vai viikonlopulle, ja se ilmoitetaan varauksen yhteydessä. Osallistujien enimmäismäärä riippuu varatun juhlatilan kapasiteetista.
    7.8 Vierailulla on oltava mukana vähintään yksi aikuinen (valvoja). Valvoja vastaa lapsista vierailun aikana.
    7.9 Vierailun yhteydessä sinulta veloitetaan synttärivarauksen hinta. Sinua veloitetaan osallistuvien lasten todellisesta lukumäärästä, mutta aina vähintään varaukseen sovellettavasta lasten vähimmäismäärästä edellä olevan kohdan 7.7 mukaisesti. Etukäteen varatut ruoat ja juomat sekä lisäpalvelut veloitetaan, vaikka varaukseen sisältyvät lapset eivät saapuisi paikalle.
    7.10 Synttärivaraus sisältää rajallisen leikkiajan (yleensä neljä tuntia), ellei kanssamme ole toisin erikseen sovittu. Leikkiaika alkaa varauksen yhteydessä ilmoitetusta alkamisajasta (päivämäärä ja kellonaika), ja se voi vaihdella leikkimaasta ja vierailun ajankohdasta riippuen. Varaus koskee joko tiettyä leikkimaata (tilavaraus) tai tiettyä leikkimaan huonetta tai aluetta (huonevaraus). Huonevarauksen yhteydessä synttärivaraus koskee varauksessa ilmoitettua huonetta tai aluetta ilmoitettuna leikkiaikana. Saatamme joutua vaihtamaan huonetta tai aluetta, jos siihen on erityisiä syitä.
    7.11 Synttärikutsujen ruokia ja juomia tarjoillaan tunnin ajan synttärivarauksen leikkiajan puitteissa puistossa . Mahdollisia poikkeamia voi esiintyä ja niistä ilmoitetaan erikseen.

    8. LEO’S SPORT KIDZ- JA LEO’S SUMMER- JA LEO’S WINTER CAMP -KURSSEJA KOSKEVAT ERITYISSÄÄNNÖT
    8.1 Leo’s Sport Kidz-, Leo’s Summer- ja Leo’s Winter Camp -kursseihin sovelletaan tässä kohdassa 8 esitettyjä erityisehtoja sen lisäksi, mitä ehdoissa muutoin mainitaan. Muita erityisehtoja ja tietoja voidaan julkaista myös verkkokaupassa tai leikkimaassa kurssien varaamisen yhteydessä.
    8.2 Näiden kurssien varaaminen ja ostaminen edellyttää Leo’s & HopLop Family -jäsenyyttä.
    8.3 Näiden kurssien varaus on sitova, mutta sen voi peruuttaa, kunnes maksu on suoritettu. Näille kursseille osallistumisesta peritään kiinteä kurssimaksu, joka koskee koko kurssia riippumatta siitä, kuinka monta kurssijaksoa todellisuudessa käytät. Tämä pätee, vaikka aloittaisit kurssin sen alkamisen jälkeen. Kiinteä kurssimaksu vaihtelee kurssin ja leikkimaan mukaan. Kurssimaksu tulee maksaa varauksen yhteydessä tai viimeistään kolme (3) viikkoa ennen kurssin alkua. Jos maksua ei suoriteta, varauksesi raukeaa. Mikäli ryhmien osallistujamäärä ei ole täyttynyt viimeistään kolme (3) viikkoa ennen kurssin alkua, pidennämme alkuperäistä varausaikaa ja maksu voidaan suorittaa milloin tahansa, kuitenkin viimeistään kurssin alkaessa.
    8.4 Tarjoamme oikeuden peruuttaa varatun ja maksetun kurssin viimeistään neljätoista (14) vuorokautta ennen kurssin virallista alkua. Tällaisen peruutuksen sattuessa kurssimaksu palautetaan vähennettynä 25 euron hallinnollisilla kuluilla sekä kurssin alussa saatujen tuotteiden arvolla. Peruutukset on tehtävä sähköpostitse osoitteeseen hello@leoshoplop.fi eikä niitä voi tehdä kurssin ohjaajalle paikan päällä.
    8.5 Varaamme itsellemme oikeuden perua kurssin, mikäli käy ilmi, että kurssille on ilmoittautunut liian vähän osallistujia. Tällaisen peruutuksen sattuessa palautamme sinulle kiinteän kurssimaksun.
    8.6 Kiinteää kurssimaksua ei palauteta, jos osallistumattomuus johtuu sinusta tai lapsestasi. Pitkäaikaisen sairauden sattuessa, joka estää osallistumisen suurelle osalle kurssia, ja joka on todistettava lääkärintodistuksella, sinulla on kuitenkin oikeus siirtää kurssi toiseen ajankohtaan.
    8.7 Varaamme itsellemme oikeuden peruuttaa tai siirtää aktiviteetteja ylivoimaisen esteen vuoksi ilman velvollisuutta palauttaa kurssimaksuja tai maksaa muuta korvausta.

    9. VIERAILUT PUISTOISSAMME
    9.1 Pyrimme varmistamaan, että vierailut puistoissamme ovat turvallisia ja nautinnollisia kaikille vierailijoille. Jotta kaikki puistojemme vierailijat voisivat nauttia olostaan eivätkä vierailijat vahingoittaisi itseään leikkiessään puistossa, jokaisella puistolla on omat järjestyssäännöt. Vierailijana olet vastuussa siitä, että sinä ja mukana seuraavat lapset noudatatte näitä järjestyssääntöjä. Jos sinä tai mukana seuraavat lapset ette noudata järjestyssääntöjä, varaamme itsellemme oikeuden keskeyttää vierailunne puistossa, jolloin sinun ja mukana seuraavien lasten on poistuttava puistosta. Tällaisessa tapauksessa sinulla ei ole oikeutta saada hyvitystä pääsymaksuista.
    9.2 Järjestyssäännöistämme huolimatta ja vaikka pyrimme siihen, että kaikki vierailijat noudattavat niitä, onnettomuuksia voi silti tapahtua puistossa leikkiessä, koska lapset voivat olla huolimattomia ja heidän tarkkaavaisuuteensa voi olla puutteellista. Olemme ottaneet tapaturmavakuutuksen, joka on voimassa, jos puistojemme vierailijat loukkaantuvat puistossa. Tapaturmavakuutuksemme lisäksi kotivakuutuksessasi tai muussa vakuutuksessa voi olla vakuutusturva. Suosittelemme tarkistamaan asian onnettomuuden sattuessa.
    9.3 Emme vastaa puistoon jätetyistä päällysvaatteista, kengistä tai arvoesineistä. Jos puistossa on säilytyslokeroita, suosittelemme, että lukitset ne säilytyslokeroon tai valvot niitä.

    10. HINNAT JA MAKSAMINEN
    10.1 Palveluihimme tai tuotteisiimme sovelletaan kulloinkin voimassa olevia hintoja. Hinnat ja maksut voivat vaihdella puiston mukaan.
    10.2 Kaikki hinnat ja maksut puistoissamme ja verkkokaupassa ilmoitetaan myyntimaan paikallisessa valuutassa (Suomen osalta euroissa) ja hinnat sisältävät myyntimaan lakisääteisen arvonlisäveron. Maksu veloitetaan varauksen/oston yhteydessä, ellei näissä ehdoissa toisin mainita. Maksun voi suorittaa pankkikortilla, luottokortilla tai mobiilimaksuna, verkkokaupassa tai puiston kassalla. Joissakin puistoissa on myös myyntiautomaatteja, joissa tuote maksetaan suoraan automaattiin. Emme hyväksy käteismaksuja puistoissamme.
    10.3 Jos olet oikeutettu maksun palautukseen näiden ehtojen mukaisesti, palautus suoritetaan ostoksen maksamiseen käytetylle pankkikortille tai luottokortille tai mobiilimaksun kautta.

    11. PERUUTTAMISOIKEUS
    11.1 Verkkokaupassamme tehtyjen ostosten osalta sinulla on kuluttajana tietyissä tapauksissa oikeus niin sanottuun peruuttamisoikeuteen tässä kohdassa 11 mainitulla tavalla.
    11.2 Peruuttamisoikeutta on käytettävä palvelujen osalta neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa palvelun ostopäivästä ja tuotteiden osalta neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Jos haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi, sinun on lähetettävä meille sähköpostia osoitteeseen hello@leoshoplop.fi ja ilmoitettava ostostasi koskevat tiedot, yhteystietosi ja maksutapahtuman tiedot vahvistusta varten. Ilmoitamme sinulle viipymättä, jos pyyntösi käyttää peruuttamisoikeuttasi on hyväksytty. Jos näin on, ilmoitamme sinulle (jos olet ostanut tuotteen), miten voit palauttaa tuotteen meille. Pyydämme huomioimaan, että tuote on palautettava ehjänä ja mahdollisuuksien mukaan alkuperäisessä pakkauksessa. Vastaanotettuamme palautetun tuotteen hyvitämme tuotteen arvon samalla maksutavalla, jolla teit ostoksen, toimituskulut vähennettynä.
    11.3 Sinulla ei ole peruuttamisoikeutta: (a) palvelusta, kuten puistovierailusta, jonka olet jo käyttänyt; (b) tuotteista, jotka voivat pilaantua tai vanhentua nopeasti tai (c) pääsylipuista puistoon määrättynä päivänä tai määrättynä ajanjaksona.

    12. REKLAMAATIOT
    12.1 Jos olet tyytymätön meiltä ostamaasi palveluun tai tuotteeseen, sinulla on mahdollisuus valittaa ostoksesta. Reklamaatio on tehtävä kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta. Ruoasta, juomasta ja muista kulutustarvikkeista valitus on tehtävä välittömästi. Olemme vastuussa virheistä myyntimaan sovellettavassa laissa määritetyn ajanjakson ja ehtojen mukaisesti. Olemme vastuussa vain ostohetkellä olemassa olleista vioista, emme vioista, jotka ovat syntyneet kulumisesta tai virheellisestä käytöstä.
    12.2 Aika ajoin joitakin puistojemme laitteita saatetaan joutua sulkemaan huollon vuoksi tai muista syistä, emmekä takaa, että kaikki laitteet ovat käytettävissä jokaisella puistovierailulla. Näin ollen se, että tietyt laitteet eivät ole käytettävissä vierailusi aikana, ei muodosta virhettä palvelussa. Jos puisto on kuitenkin jostain syystä kokonaan suljettu, tarjoamme sinulle vierailun toisena päivänä.
    12.3 Jos katsomme, että vaatimuksesi on perusteltu, tarjoamme sinulle hyvityskuitin, hinnanalennuksen, maksun palautuksen, tuotteen vaihdon tai muun asianmukaisen hyvityksen.
    12.4 Jos haluat tehdä reklamaation, pyydämme sinua ottamaan ensisijaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme hello@leoshoplop.fi.
    12.5 Jos olet tyytymätön reklamaatiosi käsittelyyn, voit myös turvautua myyntimaan kuluttajien vaihtoehtoisiin riidanratkaisumenettelyihin. Suomessa voit ottaa yhteyttä kilpailu- ja kuluttajavirastoon (www.kkv.fi) tai kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi/). Jos haluat valittaa henkilötietojesi käsittelystä, voit ottaa yhteyttä tietosuojavaltuutetun toimistoon (https://tietosuoja.fi/) tietosuojakäytännössä määrätyllä tavalla.

    13. HENKILÖTIEDOT
    13.1 Vaalimme yksityisyyden suojaasi ja meille on tärkeää viestiä avoimesti henkilötietojen käsittelystä. Vieraillessasi verkkosivustollamme, tehdessäsi ostoksia verkkokaupassamme, ostaessasi lippuja, vuosipassin ja muita kortteja, varatessasi kurssin ja rekisteröidessäsi jäsenyyden tai ottaessasi meihin yhteyttä muulla tavoin keräämme henkilötietoja sinusta ja muista tiloissamme ym. vierailevista. Tietosuojakäytännössämme (”tietosuojakäytäntö”), jonka ajantasainen versio on osoitteessa https://www.leosleikkimaa.fi/tietoa-leos-leikkimaasta/yksityisyys-ja-tietosuoja/, kuvailemme, miten keräämme ja käsittelemme henkilötietoja.

    14. VASTUUNRAJOITUS
    14.1 Emme ole missään tapauksessa vastuussa saamatta jääneestä voitosta tai muista välillisistä vahingoista.
    14.2 Omaisuusvahinkovastuu ei kata puistoon tuomillesi vaatteille tai muulle omaisuudelle aiheutuneita vahinkoja, ellemme ole aiheuttaneet vahinkoja huolimattomuudella.
    14.3 Lisäksi kokonaisvastuumme sinua kohtaan tietystä ostoksesta ei saa ylittää summaa, joka vastaa ostoksen kokonaisarvoa.
    14.4 Edellä mainittuja vastuunrajoituksia ei sovelleta (a) vahinkoihin, jotka on aiheutettu tahallisesti tai törkeän huolimattomuuden seurauksena tai (b) jos myyntimaan sovellettava laki ei salli vastuun poissulkemista tai rajoittamista.

    15. YLIVOIMAINEN ESTE (FORCE MAJEURE)
    15.1 Emme vastaa viivästyksistä, vahingoista, menetyksistä tai haitoista, jotka johtuvat olosuhteista, joihin emme voi vaikuttaa. Tällaisia olosuhteita ovat esimerkiksi uusi/muuttunut lainsäädäntö, sota, tulipalot, tulvat, työn keskeytykset, kiellot, vienti- tai tuontirajoitukset, sabotaasi, huonot kuljetus- ja sääolosuhteet tai toimittajien toimittamatta jääneet toimitukset. Jos meillä on tällainen este täyttää sitoumuksemme tai ryhtyä muuhun toimenpiteeseen tässä säännöksessä esitettyjen olosuhteiden vuoksi, toimenpidettä voidaan lykätä, kunnes este on päättynyt. Tällaisessa tapauksessa ilmoitamme sinulle viipymättä kyseisen esteen olemassaolosta. Jos tällainen este vaikeuttaa velvoitteidemme täyttämistä yli kahden (2) peräkkäisen kuukauden ajan, sekä sinulla että meillä on oikeus peruuttaa kyseinen kauppa.

    16. EHTOJEN MUUTTAMINEN
    16.1 Varaamme itsellemme oikeuden muuttaa näitä ehtoja ajoittain ja julkaisemme viimeisimmän sovellettavan version osoitteessa www.leosleikkimaa.fi/kayttoehdot.

    17. NOUDATETTAVA LAINSÄÄDÄNTÖ JA RIITOJEN RATKAISU
    17.1 Näihin ehtoihin sovelletaan myyntimaan lainsäädäntöä.
    17.2 Kaikki riidat sinun ja meidän välillä ratkaistaan myyntimaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa.

     

    Viimeksi päivitetty 17.09.2024