Leikki ja liikunta
Julkaistu 2025-04-24
Sisäleikkipuistoketju Leo’s ja Suomen Jääkiekkoliitto ovat solmineet monivuotisen yhteistyösopimuksen. Leo’s toimii seuraavat vuodet Jääkiekkoliiton ja Leijona-kiekkokoulun virallisena yhteistyökumppanina.
Yhteistyön tärkein tavoite on innostaa yhä useampi lapsi liikkumaan ja löytämään liikunnan ilo – leikin, pelin ja yhteisöllisyyden kautta. Keskeinen osa yhteistyötä on Jääkiekkoliiton ja seurojen kaikille alle 8-vuotiaille lapsille ympäri Suomea järjestämä Leijona-kiekkokoulu, jonka toimintaa Leo’s tukee seuraavien vuosien aikana.
Yhteistyö näkyy monipuolisesti myös sekä erilaisina lapsille järjestettävinä tapahtumina että perheille suunnattuna ohjelmana jääkiekon maaotteluissa.
”Haluamme laittaa liikunnan ilon kiertämään ja ennen kaikkea innostaa kaikki suomalaiset lapset liikkumaan jo pienestä pitäen. Yhdessä Jääkiekkoliiton kanssa meillä on siihen entistä monipuolisemmat mahdollisuudet”, iloitsee Leo’sin markkinointijohtaja Gabriel Bergqvist.
Yhteistyöllä tuetaan myös vähävaraisten lasten harrastamista
Leo’sin tuella halutaan tarjota mahdollisuus jääkiekon kokeilemiseen myös niille lapsille, joiden perheillä ei muutoin olisi siihen taloudellisia mahdollisuuksia. Hakemusten perusteella valitaan joukko lapsia, jotka pääsevät maksutta mukaan syyskuussa 2025 alkavaan Leijona-kiekkokouluun.
“Haluamme madaltaa entisestään kynnystä kokeilla uutta lajia ja tarjota unohtumattomia liikuntaelämyksiä mahdollisimman monelle, taustasta riippumatta”, tiivistää Bergqvist.
Lisäksi Leo’s-puistoissa lanseerataan Leo’s X Leijonat -erikoismallisto, jonka tuotot ohjataan suoraan Finkey Foundation -rahastoon, joka tukee vähävaraisten perheiden lasten ja nuorten jääkiekkoharrastusta.
Lanseeraus 24.4.2025 maaottelussa Raumalla
Yhteistyö lanseerataan virallisesti torstaina 24. huhtikuuta Raumalla, kun Leijonien A-maajoukkue kohtaa Ruotsin Tre Kronorin osana kevään MM-leiritystä.
Pelin aikana maskotit Leo ja Finkey isännöivät Meet & Greet -tapahtumaa Leijonat Storessa, jossa vieraat voivat myös pyöräyttää onnenpyörää ja voittaa fanituotteita. Leo’sin tuotteita ja muita hauskoja aktiviteetteja on tarjolla areenalla koko tapahtuman ajan.
”Olemme todella iloisia saadessamme Leo’sin mukaan Leijona-perheeseen ja Leijona-kiekkokoulun uusimmaksi vahvistukseksi. Meillä on tärkeä yhteinen tavoite liikuttaa suomalaisia lapsia kaukalossa ja monipuolisesti myös kaukalon ulkopuolella ja näin tarjota lapsille liikkumisen riemua”, summaa Jääkiekkoliiton myynti- ja markkinointijohtaja Lassi Rönkkönen.